JHL EDUSTAJISTO

Jäsenistä valittu edustajisto on JHLn ylin päättäjä

Ylintä päätösvaltaa ammattiliitto JHLssä käyttää 120 paikkainen edustajisto.Edustajisto muun muuassa päättää jäsenmaksun suuruuden sekä hyväksyy ammattiliiton talousarvion ja toimintasuunitelman. Edustajistokausi kestää viisi vuotta, vuoteen 2027.Edustajistovaalit pidettiin helmi-maaliskussa 2022, tällöin yhdistyksemme ay-aktiivi varapääluottamusmsies Taina Karjalainen sai ääniä varapaikan verran  ja  17.1.2024 alkaen hän on ollut edustajiston jäsen/Etelä-Suomen alueelta. Mikä tahansa työelämään liittyvä asia mietityttää ota yhteyttä,jutellaan lisää ja miteitään yhdessä mitä voitaisiin tehdä.

Taina Karjalainen JHL Edustajisto 2022-2027

Taina Karjalainen    040 630 3549/luuri auki 24h mutta yöllä äänetön.

jhl067varaplm@outlook.com

22.3.2024 Terveiset  Eduskunnasta,jossa vierailulla kävi minustako ammattialani vaikuttajat ryhmä,johon minäkin kuulun, tapaamassa,Sdp puolueen JHL ammattiliittoon kuuluvia  kansanedustajia ; Anne Kristiina Mikkonen,Eveliina Heinäluoma ja Seppo Eskelinen.Huoli oli yhteinen kun puhuimme tulevista rajuista heikennyksistä jotka koskettaa jopa kahta miljoonaa kansalaista.Politiikka jota Suomessa harjoitetaan,näkyi myös oman työni Aleksia liikelaitoksen duunarina,puolue joka kovasti haluaa harjoittaa työelämän heikennyksiä ja tästä pidin oman puheen ruoka ja siivouspalveluiden tulevaisuutta kuntien omana.Kansanedustajat kiitti hyvästä työstä, jota me Aleksia liikelaitoksen duunarit olemme saaneet aikaan vakuttamalla  ja vältyimme ulkoistamisen uhalta.

Soittele tai ota yhteyttä kerron mielelläni lisää, mitä kaikkea puhuimme. jhl067varaplm@outlook.com tai 040 630 3549 luuri auki 24h mutta yöllä äänetön.

23.2.2023.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    EDUSTAJISTON KEVÄTKOKOUKSEEN, ALOITTEET 22.3.2024 MENNESSÄ JA MIELELLÄÄN AIEMMIN, ETTÄ TAINA KERKIÄÄ PEREHTYMÄÄN AIHESEEN MISTÄ KYSE. Tainan tavoittaa jhl067varaplm@outlook.com     040 6303549

13.2.2024. Ylimääräinen edustajiston kokous 8.2.2024 ja puheenjohtajan valinta. Ehdokkaita oli 3 ,äänestimme , jäi 2, joista sitten äänestettiin  ja jäljelle jäi 1. Äärimmäisen tiukka kisa vain yhden äänen erolla voitto tuli ja toimialajohtaja Håkan Ekström on nyt uusi Julkisten ja hyvinvointialojen ammattiliitto JHL puheenjohtaja seuraavaan edustajistokauteen 2027.  Toimialajohtajaksi valittiin Mari Keturi ja aivan ihanaa saada hänet takaisin JHLään.Joten muutokset tuulet puhaltaa ja saadaan uutta puhtia JHLään.

Muistakaa, jos aloite muhii työyhteisössä tai olisi jotain asiaa jonka haluat minun vievän edustajiston tietoon, rohkeasti ota yhteyttä sillä tyhmää kysymystä ei ole ja mielelläni autan.

JHL EDUSTAJISTO 8.2.2024

28.1.2024

KIITOS! Yllätys melkoinen kun sähköpostia 16.1.2024 sain ja varapaikkani olikin muuttunut 17.1.2024 alkaen varsinaiseksi. Hiukan makua jo saanut edustajiston kokouksista, joten ei ihan ummikkona tarvitse osallistua kun tuttuja ay-ystäviä  joukossa näin edustajiston syyskokouksessa 25-26.11.2023.

Vuosi 2024 alkoi mielenkiintoisella asialla, josta edustajisto kokoontui 17.1.2024 etänä pohtimaan, ryhtyykö liitto selvittämään Julkisten ja hyvinvointalojen liitto JHL ry;n eroa Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK;sta. Keskustelu oli antoisaa mutta päätös yksimielinen ja lupaa ei annettu.

Taina kiittää tukijoukkojaan edustajistovaalit 2022. Keskusvaalilautakunta on vahvistanut tuloksen 11.4.2022 ja tuloksen perusteella minut on valittu varajäseneksi,Etelä-Suomen aluella. Pieni yllätys sinulle,joka minua äänestit,ota yhteyttä!
Juhannusruusu Kuva;Taina Karjalainen