Puheenjohtajan palsta

Marraskuu 2021

Vuosi lähenee loppuaan, kuten minun puheenjohtajan tehtävänikin. Yhdistys etsiikin uutta puheenjohtajaa kaudelle 2022-2023. Sitä varten järjestetään jäsenkokous, joka on 2.12.2021 klo 18 yhdistyksen toimitilassa. Kutsu on tullut sähköpostina niille jäsenille, joilla on omissa tiedoissaan sähköpostitieto. Mikäli et ole viestiä saanut, ovat tietosi puutteelliset ja muutkaan tärkeät viestit eivät sinua silloin tavoita. Tarkistathan tietosi OmaJhl:ssä.

Jatkan yhdistyksen aktiivina, joten minnekään en katoa, vaikka puheenjohtajan tehtävästä luovun. Olkaa rohkeasti yhteydessä jatkossakin.

Toivon teille kovasti jaksamista työelämässä ärsyttävän koronan yhä jyllätessä. Siitä huolimatta mukavaa joulunodotusta ja parempaa vuotta 2022!

Lokakuu 2021

Ajankohtaisia asioita juuri nyt ovat

JHL-vaalien ehdokashaku 1.10.-15.12.2021,

yhdistyksen jäsenkokous 18.11.2021 ja

jäsenhankinnan tehoviikot 1.11.-14.11.2021

• Eri alojen ammattilaisia kaivataan edustajistoon, joka on liiton ylin päättävä elin. Mikä on sinun äänensävysi? Asetu ehdolle ja tuo äänesi kuuluviin. Ehdokashaku on nyt käynnissä. JHL-vaalit ovat 7.2.-1.3.2022.
  • Yhdistyksemme jäsenkokous pidetään 18.11. ja siitä tulossa pian kutsu, jossa tarkemmat tiedot. Vain osallistumalla voit vaikuttaa.
  • Ota JHL:n jäsenyys puheeksi työkavereiden, ystävien ja läheistesi kanssa puheeksi. Suosittele liittoon liittymistä ja hanki uusia jäseniä. Onnistunut jäsenhankinta palkitaan. https://www.jhl.fi/jasenyys/liittyminen/jasen-hanki-jasen/ Mitä enemmän meitä on, sitä vaikuttavampi JHL on ammattiliittona.

Tiesitkö, että yleisin syy siihen, että ammattiliittoon ei liitytä on, että kukaan ei ole kysynyt mukaan.

Ja vielä, käy tarkistamassa jäsentietosi omaJHL:ssä, vaikka tuntuisi, että ne ovat ajan tasalla niin käy siitä huolimatta. On sinun etusi, että ne ovat oikein. Ota tavaksi tarkastella niitä silloin tällöin.

Mukavaa syksyä ja ole yhteydessä, jos jokin asia mietityttää.

Elokuu 2021

Niin se alkaa kesä olla takana päin. Toivottavasti kesäsi oli hyvä, pysyit terveenä ja sait kerättyä voimia syksyyn.

Sillä äkkiä kalenteri taas täyttyy töistä, etäjutuista, harrastuksista ja muista jutuista. Muistetaan taas arjen pyörteessä ne rentoutumisen ja levon hetket, jotta jaksetaan pimeän ajan yli.

Ja kun siellä töissä huomaatte asioita, joille olisi hyvä tehdä jotakin, kannattaa yhdessä pohtia, miten niitä voisi kehittää, avata keskustelua, mitä ja miten viedä eteenpäin. On tärkeää huomioida eri näkökulmia ja siten voi syntyä toimiva ratkaisu.

Toivotan teille aurinkoista syksyä, pidetään itsestämme ja toisistamme huolta.

Teille vielä tärkeä viesti: Tarkista, että omat tietosi ovat ajan tasalla Omajhl:ssä. On todella tärkeää, että sieltä löytyvät yhteystietosi.

Alla linkki JHl-sivuille: Kun päivität tietosi omajhl:ään 4.10. mennessä, olet mukana S-ryhmän lahjakorttien arvonnassa. Katso lisää tästä

Puheenjohtajan esittely:

Olen aloittanut yhdistyksen puheenjohtajana tämän vuoden maaliskuusta alkaen. Toiminnassa olen ollut mukana jonkin aikaa jo. Olen ollut perustamassa varhaiskasvatusjaosto Varjaa ja olen edelleen puheenjohtaja siinä. Tämän vuoden alusta olen varhaiskasvatuksen varaluottamusmies. Monta hommaa, mutta kivasti ne nivoutuu yhteen. Ammattiliittotoiminta on kiinnostanut aina ja aikoinaan isäni on ollut ay-aktiivi, joten sieltähän tämä oma kiinnostus ja aktiivisuus juontaa.

Työskentelen siis varhaiskasvatuksessa toimitilahuoltajana. Pidän työstäni todella paljon. Se on antoisaa ja voin tehdä siitä niin monipuolista kuin haluan, käyttää omia vahvuuksia ja taitoja. Ja lapset, ne tähtisilmät, ne ovat työni suola ja sokeri. On ilo pitää heille päiväkotia turvallisena ja puhtaana. Hyvät työkaverit ovat myös tärkeitä ja meillä huumori kukkii. Toinen toistamme myös tuetaan aina tarpeen vaatiessa.

Teille vielä tärkeä viesti: Yhteystiedot löytyy näiltä sivuilta, olkaa matalalla kynnyksellä yhteydessä, mitä mielen päällä onkaan tai ihan vain mitä kuuluu. Haluamme kuulla teitä jäseniä, sillä siksi yhdistys on olemassa, teitä varten.

Jos sinulla on juttuidea tai olet kirjoitustaitoinen, siitäkin laita viestiä niin saadaan jäsenlähtöisiä päivityksiä kotisivuille, facebook-sivuille tai Varjan instagramiin.

Seuraa aktiivisesti yhdistystä somessa, se kannattaa!