Kuka voi liittyä?

Liittyminen on helppoa  (klikkaa kuvasta ...)

Täytä lomake ja tulosta perintäsopimus, jos haluat että työnantajasi perii jäsenmaksun suoraan palkastasi.
Toimita allekirjoitettu perintäsopimus työnantajasi palkanlaskentaan.

Voit liittyä JHL:n jäseneksi kun työskentelet:

• valtiolla, kunnassa,liikelaitoksessa tai seurakunnalla
• kunnan omistuksessa olevassa kuntayhtymässä sekä yhtiössä
• järjestössä tai yleishyödyllisessä yhteisössä
• julkiselle sektorille palveluja tuottavan yrityksen tai yhteisön palveluksessa tai vastaavalla toimialalla.

JHL:n jäsen voi olla myös yllä mainituilla aloilla toimiva itsenäinen yrittäjä, joka harjoittaa ammattiaan pää- tai sivutoimisesti yksin, ilman alaisia. Yrittäjäjäsen ei voi kuitenkaan liittyä JHL:n työttömyyskassaan. Yrittäjien työttömyyskassoja ovat AYT ja SYT.

Liity JHL:n opiskelijajäseneksi

JHL:n opiskelijajäsenyys on päätoimiselle opiskelijalle maksuton ja olet silti oikeutettu lukuisiin jäsenetuihimme.

Miksi JHL?

• liiton jäsenyys on opiskelijalle täysin maksutonta
  • saat täydet jäsenedut
  • oma yhdistys antaa mahdollisuuden vaikuttaa
  • saat apua ja tukea tarvittaessa
  • pääset osaksi mahtavaa jengiä!

Voit liittyä opiskelijajäseneksi, jos opiskelusi tähtää työllistymiseen alla mainituille aloille:

• valtio, kunta, kuntayhtymä tai seurakunta
  • em. omistuksessa oleva liikelaitos tai yhtiö
  • järjestö tai yleishyödyllinen yhteisö
  • julkiselle sektorille palveluja tuottava yritys, yhteisö tai vastaava toimiala

Liitythän varsinaiseksi jäseneksi , jos olet oppisopimusopiskelija.

Mikäli olet töissä opiskeluaikana, sinun kannattaa liittyä myös työttömyyskassaan. Työttömyyskassan jäsenenä sinulla on mahdollisuus kerryttää työssäoloehtoa. Lue lisää työssäoloehdon kerryttämisestä JHL:n työttömyyskassan sivuilta.

Valmistumisen jälkeen jäsenyytesi JHL:ssä jatkuu automaattisesti.