JHL:ään liittymiseen on hyvä syy.

Tervetuloa liittoon!

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton ja työttömyyskassan jäseneksi voit liittyä nopeasti ja vaivattomasti sähköisellä liittymislomakkeella.

Huomaa!  Jos valitsit, että työnantaja perii jäsenmaksun palkastasi, tulosta perintäsopimus ennen lähettämistä ja toimita se allekirjoitettuna palkkasihteerillesi.

Julkisia ja verovaroin tuotettuja hyvinvointipalveluja maassamme on runsaasti. Jos työskentelet aloillamme tai opiskelet niille, sinun kannattaa liittyä JHL:ään. Jäsenenä saat käyttöösi kaikki jäsenpalvelumme ja jäsenedut.

JHL on Suomen suurin hyvinvointialojen ammattiliitto. Meitä on yli  165 tuhatta.

JHL:läisiä työskentelee lähes kaikissa ammateissa valtiolla, kunnissa, kuntayhtymissä, seurakunnissa, liikelaitoksissa, yhtiöissä, järjestöissä ja oppilaitoksissa.

Jäsenmaksu v. 2023 on 1% palkkatulosta.

Minimijäsenmaksu  vuonna 2021  8 e/kk.

Jäsenmaksuviitteet lähetetään automaattisesti kaikille minimimaksua maksaville jäsenille tammikuussa.

Minimijäsenmaksuun oikeutetut jäsenet maksavat jäsenmaksun neljännesvuosittain.

Eläkeläisjäsenen jäsenmaksu on 8,00 euroa täydeltä kalenterikuukaudelta eli 96 euroa vuodessa.Jäsenmaksu maksetaan 4 kertaa vuodessa 24 euron  suuruisena eränä.

Jäsenmaksuvapautuksen saa mm. äitiysloman, hoitovapaan, sairauden, työttömyyden tai opiskelun ajalta.

Jäsen voi ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksensa ja tilata viitesiirrot itse verkon kautta. Voit muodostaa oman maksuviitteen halutulle ajalle ja maksaa jäsenmaksun välittömästi verkkopankissa.

Jäsenyysasioita hoidat itse kätevästi Omayhdistyksen kautta https://www.jhl.fi/jasenyys/jasenyyden-hoito

Luottamusmies ja JHL auttavat

Jos työpaikalla ns. sukset menevät ristiin ja tulee ongelmia, luottamusmiehet ja JHL:n henkilökunta auttavat selvittämään hankalia tilanteita. Liittoon kuulumaton hoitaa asiansa itse, samoin kuin pelkkään työttömyyskassaan kuuluva. JHL:n jäsenenä sinulla on tarvittaessa myös mahdollisuus oikeusapuun, kun olet ollut vähintään JHL:n jäsenenä kuusi kuukautta ja maksanut jäsenmaksusi vähintään kuudelta kuukaudelta.