Jäsenasiat/-edut

Kuva;Taina Karjalainen

Tiesitkö?

Oletko valmistunut ammattiin eli suorittanut tutkinnon, voit hakea hyvinvointi lomakkella stipendiä, kun kuulut JHL 067 yhdistykseen. Liitä mukaan kopio tutkintotodistuksesta, siinä näkyvästä koulutuksen pituudesta määräytyy stipendin suuruus. Hyvinvointilomakkessa on osoite lähetä tai ota yhteyttä Tainaan ja sovi hänen kanssaan mistä Taina voi hakea.

Vuonna 2021 yhdistys 067 tukee sekä liikuntaa että kulttuuria 50,00 € / vuosi /työssä käyvä jäsen ja 30 € / eläkeläisjäsen.  Lisätietoa JHL067 hyvinvointihakemus lehdykästä.

JHL ajaa jäsentensä asioita työelämässä. Kun liityt jäseneksi, saat

• liiton tuen työelämään liittyvissä asioissa
  • neuvontaa työsuhteeseen ja palkkaan liittyvissä asioissa
  • luottamusmiehen palvelut
  • JHL:n aluetoimistojen palvelut ja tuen
  • oikeus- ja lakimiespalvelut
  • työttömyysturvan
  • monipuolisen jäsenkoulutuksen
  • monia muita merkittäviä jäsenetuja

Näiltä sivuilta saat olennaisen tiedon jäsenyydestä.
Lähes 230 000 suomalaista on valinnut JHL:n - liity sinäkin.

JHL:ssä ei ole yksittäisiä jäseniä vaan jäsenet kuuluvat työpaikkansa mukaan johonkin JHL:n yli 600 yhdistyksestä.

On tärkeää kuulua oikeaan yhdistykseen, sillä yhdistyksen luottamusmies on se, joka sinua ensisijassa auttaa apua tarvitessasi esim. työsuhdettasi tai sen ehtoihin liittyvissä kysymyksissä.

Työpaikan luottamusmies on tärkeä lenkki sinun ja työnantajan välillä monissa tilanteissa ja siksi on tärkeää, että kuulut oikeaan yhdistykseen ja sitä kautta työpaikan luottamusmiehen toiminnan piiriin.

Mikäli työnantajasi on vaihtunut, etkä kuulu oikeaan yhdistykseen, täytä uusi liittymislomake ja varmista siten, että olet oikean yhdistyksen jäsen.