Jäsenasiat/virkistystoiminta/-edut

Tiesitkö?

Oletko valmistunut ammattiin eli suorittanut tutkinnon, voit hakea hyvinvointi lomakkella stipendiä, kun kuulut JHL 067 yhdistykseen. Liitä mukaan kopio tutkintotodistuksesta, siinä näkyvästä koulutuksen pituudesta määräytyy stipendin suuruus.

JHL ajaa jäsentensä asioita työelämässä. Kun liityt jäseneksi, saat

liiton tuen työelämään liittyvissä asioissa

• neuvontaa työsuhteeseen ja palkkaan liittyvissä asioissa
  • luottamusmiehen palvelut
  • JHL:n aluetoimistojen palvelut ja tuen
  • oikeus- ja lakimiespalvelut
  • työttömyysturvan
  • monipuolisen jäsenkoulutuksen
  • monia muita merkittäviä jäsenetuja

JHL:ssä ei ole yksittäisiä jäseniä vaan jäsenet kuuluvat työpaikkansa mukaan johonkin JHL:n yli 600 yhdistyksestä.

On tärkeää kuulua oikeaan yhdistykseen, sillä yhdistyksen luottamusmies on se, joka sinua ensisijassa auttaa apua tarvitessasi esim. työsuhdettasi tai sen ehtoihin liittyvissä kysymyksissä.

Työpaikan luottamusmies on tärkeä lenkki sinun ja työnantajan välillä monissa tilanteissa ja siksi on tärkeää, että kuulut oikeaan yhdistykseen ja sitä kautta työpaikan luottamusmiehen toiminnan piiriin.